aku ada kerna kamu ada
Lilypie 3rd Birthday Ticker
By: yemm yantzyeem

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 7-Oct-2008 07:51 Email | Share | | Bookmark
~citer raya aqil ~

 
 
 
View all 31 photos...
Hai kengkawan smue...aqil nak storie the morie citer raya aqil sepanjang 4 hari aqil beraya yea....amboi-amboi..jauh sungguh perjalanan aqil raya taun nie..mama bwk jalan sampe aqil dah x kenal siang malam dah!!!!hahahaha

raya pertama
Pagi raya mmg aqil bangun lambats...so pagi tu disebabkan aqil bangun lambat mama kejut aqil xmo bangun gaks...so terpaksa la ayah solat raya kat puchong je...heheheh cian ayah konon nak pi semayang kat mesjid umh opah tp x dapat le plaks...so pas ayah balik semayang baru la kitorang pi umh opah...sampe kat umah opah pas je sesi diorg salam mintak ampun mama dukung aqil suh salam smue orang pas tu mintak wit raya...alamak time nie la aqil mmg suke bangat!!! aqil dpt wit raya lain dr org lain tau!!!agak nyer diorg nie suke kat aqil tu yg kasik wit pon kaler lain!!!hahahaha sukeeee...



Pastu kan..dah salam2 ngan makcik pakcik belah mama...ayah cpt2 bwk aqil pi terjah umh nenek...nie pon sonot gaks...banyak tul aqil collect wit raya kat umh nenek...dah kenyang piut mama teruskan misi ngan pak mak cik smue pi beraya sakan la..dari ke rumah yg sekangkang kera terus terjah ke umah yang sekangkang gajah kitorang pie....best wooo...yg best mama & ayah la makan sampe x ingat donia...sib baik la aqil nie x suke makan...hahahaha....raya pertama tu kitorang jelajah umah tok umaidin, tok mat pendek, tok dolah, tok syakirin dan last sekali umh cik atin..masa kat umh cik atin byk tul mama tgkp gambo perempuan2 gediks...aqil pon tergediks sama tau...layantzzzz je la...

Raya kedua
Dah la mlm ms raya pertama tu sampe umh dah mlm sgttt...penat aqil tau...mama tu mmg la x penat langsung!!!sakan tul mama tu beraya hahahaha...so pagi2 lagi mama dah kejutkan aqil suh mandi..alahai aqil tgk ada beg beso2...nak pi mana plak nie?oooo nak balik kg mama kat parit, perak...sbb nnati raya ke-3 umah onyang ada wat kenduri tahlil....so dr kl bertolak kul 10 pg...byk tul kitorang benti sepanjang h'way sbb gara2 nak nunggu cik atin...pening aqil tau...so kat tapah ayah kol member dia...so alang2 nak nunggu cik atin sampe ke tapah yg ntah kul brp sampai nyer kitorang singgah beraya ke umh pakcik nizar ( kwn ayah )...sib baik la ada kawan ayah so leh la melantak lagi kan?hehehehe....



perjalanan diteruskan bila cik atin sms dah sampe kat simpang pulai...so kitorang teruskan perjalanan yg dah lewat tu pi ke umah cik acoi ( tunang cik atin) di sg.siput...sampe2 je smue cam org kelaparan...cian mak cik acoi tunggu kitorang sampe ke ptg...nasi lauk2 pon dah sejuk...apa nak buatkan? cik atin tu melaram lama sgt!!!hehehe....sedap tul cik acoi wat sambal tempoyak..mama tu kalo dah dpt sambal tempoyak dah x toleh kiri kanan!!!masa kat umah cik acoi aqil main kejor2 ayam ngan kak nadia..besttt..besttt...

Hari pon dah nak maghrib misi seterusnyer pi lenggong plaks...aqil dah mmg x larat...sepanjang perjalanan aqil tido je...letih la..mama lagi la cian kan...duk layan ayah sembang je dlm keta...sampe ke lenggong dah nak kul 8.30...pi umh tok ngah tp tok ngah xde kat umah plaks dia suh kitorang pi gerai dia...alahai ingtkan pi gerai makan tok ngah leh la melahap mkn order apa2 kan? tp hampa...sbb customer tok ngah ramei sgt...so kitorang minum air sirap ngan kuih raya je la...pastu cik aoi ajak pi beraya umh mak mertua dia kat kg.beng lenggong...wah jln nak ke lenggong nie mencabar tul la!!!kiri kanan hutan belantara...serammmm!!!!so dah abis sakan beraya kitorang sampe umh onyang kat parit kul 2 pagi!!!!huhuhuhuhu....

Raya ketiga



Raya ketiga pagi tu cam biasa aqil mmg bangun lambat!!!mama je yg kena bangun awal skett...sbb kat umah onyang ada wat kenduri pas semayang jumaat...dlm kul 11 tu aqil ikut mama dan mak andak beraya kat umh kwn kak nadia...pas tu pi umah kwn mama yg dekat2 ngan umh onyang tu...dr umh onyang kitorang berjalan kaki je beraya...jumpe cik ina kawan mama...fuh melantak mkn laksa...pastu trus balik umh onyang mkn kenduri plaks...

pas aje kenduri petang tu...mama bwk aqil pi beraya umh onyang2 sedara yg duduk sebelah umh onyang aqil nie ha...aqil pon pening masa nie...cik atin, kak nadia,kak nisha smue giler nak bergambo...asyik2 muka diorg je..cian kat mama & ayah...muka mama & ayah xde pon!!!hehehehe yg byk muka aqil lorrr....



byk tul citer tuk raya ke-3 nie..asyik keja ngutip wit raya je..ntah berapa bijik umh aqil beraya aqil pon x kira...yang nyata hasil beraya di kampung mmg memberangsangkan poket aqil nie ha...heheheh x rugi mama bwk aqil balik beraya di kampung...sonot tul aqil dpt jalan2 jumpe sedara mara....so mlm tu aqil tido kat umh abang mama kat bt.gajah..sampe kat bt.gajah pon dah kul 12 lebih...fuh penat seharian beraya!!!

raya ke empat



Pagi2 lagi aqil mmg dah bangun awal...dgr sore cik mail kejut ajak pi mandi air terjun...mama xcited nyer nak mandi sampe paksa2 ayah suh bangun!!!!!hehehe mama tu mmg la segala2 nyer xcited!!!kitorang pi mandi kat air terjun lubuk timah...kat sini mama mmg dah byk kali la pegi...tapi aqil baru sekali je jejak kaki kat sini...ada kolam air panas!!!aqil mmg la takut air!!!baru je abang leley dukung nak masuk air dah aqil jerit2!!!!apa la aqil nie kan? air sjuk pon takut...air panas pon takut!!!!huh!!!



pas aje mandi balik ke umah cik aei sbb cik aei ada wat mkn2 kat umh dia,,mama tolong la apa yg patut...smue sedara mara mama yg kat kampung dtg umh cik aie...dah petang tu mama bwk aqil pi kg.gajah plaks...pi beraya umh sedara mara ayah andak...kat kg.gajah pi lepak umh sedara ayah andak makan nasi & ikan bakar...wah sedap nyer sungguh menyelerakan!!!!so lepak kat umh orang tu sampe kul 12 mlam...pastu kitorang pon gerak balik ke kl mlm tu...sampe kl kul 5 pg!!!sbb ayah bwk keta slow bangat!!!! 4 jam perjalanan lama ya amat!!!akhirnyer kitorang sampe ngan selamat nyer ke kl di hari raya ke-5....

so layantzzz je la dulu citer raya aqil untuk minggu pertam nie yea....
selamat hari raya!!!!!!
* gambo cam terang semacam kan? monitor pc nie kaler lari tune...susah nak adjust tu yg kaler camtu...


Monday, 29-Sep-2008 01:01 Email | Share | | Bookmark
Selamat hari raya.....

 
Dengan menyusun 10 jari kami sekeluraga memohon keampunan sekira nyer dlm ala maya kita bersua ini ada keterlanjuran & terkasar bahasa yang menyakiti hati sesetengah pihak yang mengunjungi laman yantz-yeem fotopages ini....



Kami sekeluarga ingin mengucapkan selamat hari raya maaf zahir & batin...smuga berbahagia di hari lebaran ini,.....smuga ketemu lagi!!!!hati2 di jalan raya...ingat lah orang yang tersayang...

Ps::kami raya di KL je ...raya ke2 baru balik kg kotttt...smue di alu2 kan utk dtg beraya di rumah....babayeeeeee...

ikhlas dari yantz::yeem::aqil


my blog


Monday, 22-Sep-2008 02:03 Email | Share | | Bookmark
~ rambut raya aqil ~

Amacam rambut baru aqil? ok x ? nie mama & ayah bwk aqil pi gunting rambut masa balik kampung aitu...sebab balik kampung? ada citer kat sini ...so mama singgah jap kat kedai mamak nie...sbb ms kat kampung panas sgt!!!rimas mama tgk rambut aqil yg panjang tu...





Masa nie aqil baik je...x nangis dan takut langsung!!!elok je duk diam ms brader tu nak gunting rambut dia...tp muka mmg cuak la...tgk la muke dia..cam takuttt je kan? tapi aqil takut2 macho gitu...x nangis2 xde byk hal...rela je rambut dia kena gunting...





so pasnie aqil leh arr bergaya pakei cap balik eks..sbb masa rambut aqil panjang ayah asik x kasik aqil pakei cap sbb rambut dia dah byk...so ayah ckp nnti aqil rimas...so rambut pon dah pendek pasnie mama pakeikan balik cap kat aqil ok!!!so xde la ayah nak membebel je kan?


Wednesday, 17-Sep-2008 00:02 Email | Share | | Bookmark
~ buke pose @ kinrara golf club ~

dah sampai...
meh kita gambo dulu
samntra tunggu buke yea...
View all 8 photos...

Quote:
my bro yg baik ati belanja kitorang pd ari itu...


Semalam kitorang buke pose plak kat kinrara golf club...ala..sekangkang ciput je dr umah aku...so xde la nak terkejor2 sgt takut jln jem la..terlambat smapai la kan...kali nie my bro yg paling encem...baik ati...lagi pemurah yg belanja!!!hehehe kembang kempis la idung bro aku nie kalo aku puji dia kat sini..hahaha..ye la..mana den mampu nak makan2 buffet kat luor2 nie...tunggu org belanja je la baru pie...hehehehe


Quote:
aqil ngan sepupu sepapat...



Quote:
mama & aqil..gud boy la aqil ms nie..baik je duk kat high chair x byk songeh plaks


So my bro nie bukan takat ajak aku je...adik2 aku shah & mail pon ada gaks..ngan mak aku sekali...mmg every year la bro aku nie akan open table belanja aku hahahaha...murah rezeki...so enjoice je la eh!!!!

<<my blog>>


Sunday, 14-Sep-2008 23:56 Email | Share | | Bookmark
~buka pose @ ikea~

sian chot sampe duduk2 ko eks..kena q..
argh..lega dah dpt pot tuk mkn
heheh sodap nyer...
View all 8 photos...
Semalam aku, waniot & chot pi berbuka pose kat ikea...mmg dah planning awal2...so mmg la bufet kat ikea tu murah..1 kepala dlm 15.90 cam tu..disebabkan murah seawal kul 5 ptg kitorang dah bertenggek beratur semata2 nak nunggu pintu restoran tu bukak kul 5.45...bayang kan lah!!!terbantut hasrat aku utk bershopping dulu sbb sampe2 je chot dah kol kena Q....



So mmg ramei gila la umat yg nak serbu mkn kat sini...alhamdulillah sib baik le maknannyer x menghampakan selera kitorang...kalo x mmg la...berbaloi la bayo byk tu dan makan sebanyak mana yg kita nak mkn...pulun habis-habisan...cam biasa la nama je buffet kan..so amik makanan tu dah ala2 tamak nyer...last2 terbuang camtu je...

so enjoice je la gambo nie eks...tgk la si rayyan tu..dah beso sama cam aqil je...cubby tul pipi dia..makin encem..kejap je dah 5 bulan!!!masa kitorang visit chot aitu si rayyan bru pas abis pantang so cinonet la badan dia..ha skg dah 5 bulan dah beso sgt nampak nyer...

so waniot pasnie kita serbu umah linda plak kan?jom kengkawan reramai meriahkan gath buka pose!!!


[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net